5 eenvoudige manieren om minder te eten
Door Redactie 111

‘De gerechten zijn te ingewikkeld, mijn partner wil het niet eten, het smaakt me niet.’ Het valt vaak niet mee om een dieet vol te houden. De kilo’s die je kwijt was, zitten er binnen de kortste keren weer aan. Met minder eten kun je op een eenvoudigere manier een gezonder gewicht bereiken. Dat kan op vijf eenvoudige manieren.

 

Manier 1: DHM

Eet De Helft Minder, oftewel volg het DHM-dieet. Combineer dit met veel drinken. Je zult merken dat je hongergevoel afneemt. De helft minder eten, helpt je om een gezonder gewicht te bereiken. Bovendien is het goed voor je darmen en je huid.

 

Manier 2: Hara hachi bu

Stop met eten voordat je echt ‘vol’ zit. Op het Japanse eiland Okinawa zeggen de 100-jarigen ‘Hara hachi bu’, wat zoveel betekent als: ‘Stop op tijd met volproppen!’

 

Manier 3: De juiste voedingswaarden

Eet minder, maar zorg dat je de juiste voedingswaarden tot je neemt. Onderzoek toont aan dat muizen die op deze manier gevoerd werden, maar liefst 40% langer leven. Voor mensen zou dat een levensverlenging naar 80 tot 120 jaar betekenen. Maar 100 is ook al heel oud.

 

Manier 4: Vasten

Vast één dag per veertien dagen. Eet op je vastendag slechts 500 tot 600 calorieën. Daarmee geef je je lichaam een fikse gezondheidsimpuls. Uiteraard is dit niet iedereen aan te raden. Raadpleeg bij twijfel je huisarts.

 

Manier 5: Dinner cancelling

Sla af en toe een avondmaaltijd over. Met ‘dinner cancelling’ kun je je gewicht positief beïnvloeden. Het is een eenvoudige methode, want je hoeft geen maaltijd voor jezelf te bereiden. Drink er flink wat water bij, dan verminder je het hongergevoel.

Gerelateerd

Overgewicht of gezond gewicht?

Overgewicht of gezond gewicht?

Een streefgewicht bereiken valt vaak niet mee. Het daarna vasthouden is zo mogelijk nog lastiger. Voor veel mensen betekent het dat zij voortdurend op een negatieve manier bezig zijn met hun gewicht. Dat geeft ongezonde stress. Maar een streefgewicht is iets heel anders is dan een gezond gewicht. Dat is namelijk van veel factoren afhankelijk.

Lees meer
De waarheid over de invloed van anderen op jouw gewicht

De waarheid over de invloed van anderen op jouw gewicht

Niemand kan alles alleen, zeker niet als het gaat om het bereiken van een gezond gewicht. Jij kiest een andere weg, maar je uitzicht verandert niet. Anderen gaan door met hun eetgewoontes en de eettentjes om de hoek serveren nog steeds frites met mayonaise. Toch is het cruciaal om je omgeving te betrekken. Hoe doe je dat?

Lees meer