Digitaal is cruciaal!
Door Redactie 111

In de praktijk is 111 een unieke combinatie van High Touch (onderzoek en begeleiding door specialisten) en High Tech (de inzet van digitale hulpmiddelen om je te ‘volgen’).

Hoe werkt nu die digitale kant van 111?

Volgen op afstand

Wel eens gehoord van eHealth? Een breed begrip voor de toepassing van digitale mogelijkheden in de zorg. Van een zorgrobot, als gezelschap voor dementerende ouderen, tot een app om je gewicht onder controle te krijgen. Telemedicine is net zo’n aanduiding die te maken heeft met op afstand ‘bewaken’ van een patiënt.

Al deze technische, digitale, mogelijkheden zijn zeer kostbaar en worden toegepast binnen de zorg en worden ingezet als het mis is met je.

Beter en toch goedkoper

Voor preventie wil je het liefst betaalbare, goed werkende apparatuur. Apparatuur waarmee je je eigen temperatuur kunt meten, je hartslag of je gewicht. En die apparatuur is niet makkelijk te vinden, want niet alles is wat het lijkt. Bovendien moet het allemaal met elkaar samenwerken om op elk moment te kunnen bepalen hoe je gezondheid er voor staat.

Betrouwbaar?

Als je in samenspraak met je 111 specialisten je Plan van Aandacht hebt gemaakt (afspraken waarmee jij gezondheidswinst gaat behalen), kiezen we daar de beste apparatuur bij. Smartwatch, weegschaal, slaapanalyse, glucosemeter, thermometer, het zijn maar een paar van de mogelijkheden om je dagelijkse voortgang in kaart te brengen. Belangrijk omdat je op basis daarvan tips krijgt of waarschuwingen, bijvoorbeeld om ons te bellen of even bij je huisarts iets na te laten kijken.

Al die apparatuur hebben we uiteraard vooraf getest op betrouwbaarheid.

111App en de 111Community

Apparatuur die we op ons centrale platform aansluiten en in combinatie met elkaar een beeld geven aan de specialisten hoe je ervoor staat. Alle data worden gecombineerd en worden kernachtig zichtbaar gemaakt op je persoonlijke 111App. Daar krijg je ook de tips en waarschuwingen op te zien waar we het eerder over hadden.

Heb je dan vragen, dan kun je terecht op de 111Community. Waar je ook ervaringen kunt uitwisselen met andere deelnemers. En daar kun je (on/offline) events boeken, filmpjes zien of bestellingen plaatsen.

Testen, testen

We weten inmiddels welke apparatuur goed werkt: Withings, Garmin en Fitbit. Ook het platform is naar tevredenheid getest met 100 deelnemers. De 111App is ontwikkeld en de koppeling met het platform werkt perfect.

Het spreekt vanzelf dat privacy en de veiligheid van de gegevens cruciaal zijn. Dus was testen, testen, testen een MUST. En we blijven kritisch. Bijsturen waar en wanneer nodig.

Next steps

Corona was ook voor ons een aardige streep door de ‘offline’ rekening. We willen kost wat kost de kwaliteit vasthouden waar we voor staan.

Daarom starten we met de volledig online Pilot. Als voorloper van wat we daarnaast ook zullen aanbieden: een uitgebreide 111CheckUp op onze locatie. Het startschot voor een gezondere toekomst is in ieder geval gelost.

.

Gerelateerd

Op je paasbest

Op je paasbest

Elk jaar vieren we Pasen. Maar waar ging het eigenlijk over? Waar gaat het nu over? Zoals bij elk feest, speelt samen eten een rol. Geniet ervan. Op een gezonde manier.

Lees meer
High Tech & High Touch

High Tech & High Touch

Digitale technologie, High Tech, is de ruggengraat van 111. Dankzij de 1’tjes en 0’etjes is ‘meten=weten’ mogelijk. Maar dat is niet genoeg. De menselijke aandacht, High Touch, is even belangrijk gebleken.

Lees meer
Ik én wij

Ik én wij

Decennialang ging het over ‘ik’. Met reden. Maar we sloegen door. Nu bewegen we weer richting ‘wij’. Wij zijn van de stroming: IK én WIJ. Ook met reden: het zorgt ervoor dat je gezondheidsreis zijn doel bereikt.

Lees meer